..Kek Nescafe..

Waktu kemas2 dapur haritu terjumpa dua botol nescafe..satu botol besar gedabak satu lagi botol kecik..hurmm..bile mase la nak abeskan dua2 botol nih..sejak Kak Rubi balik Mesia,takde orang gune Nescafe kat umah ni..sebab malas nak buat air panas la tu..hehe..kalo ade air panas pon,mesti wat air teh..kalo musim exam plak aku gune Nescafe 3 in 1 tu je..jadi,untuk meluakkan sket Nescafe barang sesudu dua,terpiki la nak wat kek Nescafe ni..hasilnye~~

sememeh la kek aku ni..huhu

konon nak wat bunge..


Sedap!Aku suka kek nye..rase lembut~ je..Tapi icing tak berapa menjadi..akibat main agak2 kuantitinye..kan dah terlebih manis..hihi
Aku share resepi kek je la ye..

RESEPI
Rujukan : crazymoney71.blogspot

Bahan-bahan:
1) 300g Tepung naik sendiri(kalau xde,gune 250g tepung gandum+3sb baking      powder)
2) 250g butter
3) 200g gula castor
4) 5 biji telur
5) sedikit essen vanilla
6) 1sb Nescafe bancuh dengan sedikit air panas

Cara-cara:
1. Pukul telur+butter sampai kembang.
2. Masukkan sedikit essen vanilla.
3. Masukkan telur sebiji demi sebiji sambil putar dengan mixer.
4. Masukkan air Nescafe sikit2 sambil putar dengan mixer.
5. Masukkan tepung sikit2 sampai habis.
6. Bakar 40 minit suhu 180.



signature

Maira Anjami

Headband Maker of Aya Marhaa | Shaklee Indipendent Distributor | Kindly Whatsapp 013-2059171 for order and free consultation :)

2 comments:

  1. haha..mne de XD..
    kalo pandai x jdi seperti di atas tuh..hikhik

    ReplyDelete